Verklonken

Schilderij poster: "Passie" (c) E.M. Kintzel 2009

MUZIEK VOOR DER STILLE WEEK 



Het Schütz Ensemble bracht een aantal a-capella-werken ten gehore,
mooie passiemuziek van componisten als Orlando di Lasso (1532-1594),
Melchior Franck (1579-1639), Jan Dismas Zelenka (1679-1745),
Johann Michael Haydn (1737-1806), Albert Becker (1834-1899),
Johann Gabriel Rheinberger (1839-1901) en Heinrich Kaminski (1886-1946).


Vooral de componisten Albert Becker en Heinrich Kaminski waren voor ons koor helemaal nieuw en verrassend.

De collecte bij de uitgang ging naar giro 555.








Schilderij poster: "Passie" (c) E.M. Kintzel 2009



Programma



Melchior Franck (1579 - 1639) 

Heinrich Kaminski (1886 - 1946) 

Orlando di Lasso (1532 - 1594) 



Jan Dismas Zelenka (1679 - 1745) 



Johann Michael Haydn (1737 - 1806) 







Jan Dismas Zelenka (1679 - 1745) 



Albert Becker (1834 - 1899) 



Josef Gabriel Rheinberger (1839 - 1901)






Fürwahr, er trug unsere Krankheit 

Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir!

Caligaverunt oculi mei 

Tenebrae factae sunt 

Tenebrae factae sunt 

In monte Oliveti 

In monte Oliveti 

Tenebrae factae sunt 

Caligaverunt oculi mei 

O vos omnes 

Caligaverunt oculi mei 

O vos omnes 

Fürwahr, er trug unsre Krankheit 

Bleibe, Abend will es werden 

Abendlied 
 

 


















QUERELA PACIS - De stem van Erasmus

De Klacht van de Vrede (lat. Querela Pacis), een essay dat Desiderius Erasmus in 1516/17 naar aanleiding van een geplande vredesconferentie in het Noord-Franse Cambrai heeft geschreven, geldt als het belangrijkste pacifistische geschrift van zijn hand. Op deze topconferentie waren alle heersers van Europa uitgenodigd. Erasmus was in die tijd raadsman aan het hof van Bourgondië in Leuven en leraar van de latere keizer Karel V. De conferentie zou echter helaas niet doorgaan. Ondanks dat zijn oproep veelvuldig werd gelezen en geprezen, escaleerde kort erop de machtsstrijd om de heerschappij in Europa tussen Engeland, Frankrijk en Duitsland en mondde uiteindelijk zelfs uit in geloofsoorlogen.

In zijn essay eist Erasmus dat de kerk zich gaat losmaken van alles wat met het leger te maken heeft. Verder eist hij de grootst mogelijke inspanningen van de wereldlijke leiders om gewelddadige conflicten te voorkomen. De machthebbers konden beter afzien van bezittingen en land en zelfs van hun macht, dan dat ze zouden beginnen aan zoiets onmenselijks en onchristelijks als een oorlog. 


Het Schütz Ensemble had zich tot doel gesteld om een concert rond het thema Vrede te organiseren en hierbij de teksten van Erasmus te betrekken, die nu precies 500 jaar geleden geschreven zijn. Deze teksten, die een pacifistisch karakter hebben, zijn tot op de dag van vandaag onverminderd actueel. Ook nu nog wordt Europa regelmatig geconfronteerd met oorlogshandelingen binnen en buiten zijn grenzen. Ook Nederland krijgt er direct of indirect mee te maken. Men denke aan alle vluchtelingen die onze kant op komen, aan Srebrenica (nog vers in het geheugen), aan Oekraïne en MH17, maar ook aan alle onrust rond Grexit, Brexit enz. Vrede is niet iets dat vanzelfsprekend is. We moeten hem met zijn allen koesteren en bewaken.

De eerste Nederlandse vertaling (1567) van het geschrift van Erasmus, de grootste Nederlandse humanist, draagt de titel “Een Christelijke noodtvendige clage des vreedts.” Met deze titel wordt duidelijk dat het Erasmus voornamelijk te doen was om de houding van de christelijke kerk. Zij wordt geacht om voor de vrede te strijden, niet met wapens maar met de liefde in wier dienst zij staat.
In het repertoire van het Schütz Ensemble zit heel veel – voornamelijk oude – kerkmuziek. Een steeds terugkerend thema in deze muziek is het “Da Pacem, Domine” – geef vrede, Heer ­– dat ook in dit concert een centrale plaats zal innemen.



(C) Eva-Maria Kintzel


Muziek:

 
Robert White (1538-1574): Lamentations 

Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621): De Profundis

Johann Hermann Schein (1586-1630): Was betrübst du dich, meine Seele

Heinrich Schütz (1585-1672): Verleih uns Frieden

Heinrich Schütz: Gib unsern Fürsten

Felix Mendelssohn (1809-1847): Verleih uns Frieden

Johannes Brahms (1833-1897): Warum ist das Licht gegeben dem Mühseligen

Rudolf Mauersberger (1889-1971): Wie liegt die Stadt so wüst

Arvo Pärt (*1935): Da Pacem Domine


Instrumentale intermezzi bij het thema voor cello en orgel: Gambasonates 1027 van  J.S. Bach






Uitvoerenden:
 


Schütz Ensemble o.l.v. Margo van Biezen

Hilde Verweij - cello

Richard Vos - orgel 


Maarten van Tricht las teksten uit Querela Pacis van Erasmus uit 15

Wilco Fidder had - geïnspireerd door het motet "Warum ist das Licht gegeben" van J. Brahmse - en keramiekserie gemaakt, die tijdens het concert werd geëxposeerd.






Uit een e-mail (van zondag 2 oktober) van een concertbezoeker n.a.v. het concert 'Querela Pacis' dat gisteravond plaatsvond in de Goede Rede: 
"Nog steeds nagenietend van het prachtige concert gisteravond, met als aangrijpend hoogtepunt voor mij het motet van Rudolf Mauersberger uit 1945...
Het concert van gisteravond was een wonder van compositie, met die mooi met elkaar verbonden lagen van instrumentele muziek, teksten van Erasmus en daarbij thematisch perfect passende koorzang. Daar was goed over nagedacht. Mijn complimenten!
"






http://www.avoort.nl/           fransvanderven.nl          






ODE AAN CECILIA

Op zaterdag, 23 januari om 20 uur gaf het Schütz Ensemble onder leiding van Margo van Biezen in de Goede Rede een concert dat Ode aan Cecilia als thema had. 

Volgens de legende kwam Cecilia uit een Romeinse voorname familie. Ze zou zeer jong zijn gedwongen te huwen met iemand uit een andere Romeinse adellijke familie. Ze vond troost in de muziek. Na haar marteldood rond het jaar 230 werd ze patrones van de kerkmuziek, van de muzikanten, instrumentenmakers en zangers.

In dit concert waren er enkele werken te horen van romantische Britse componisten, zoals Arthur Sullivan en Gerald Finzi. Daarnaast kon het publiek genieten van een hymne op de Heilige Cecilia van de grote en nog altijd populaire Benjamin Britten. Het concert eindigde met heerlijke werken van de oude meesters Heinrich Schütz, William Byrd en vader en zoon Sweelinck. 
Blokfluitiste Enny de Winter verleende  op bijzondere wijze haar medewerking aan dit concert.

     
                                                                            
                                                                  

De groep "Meditatief schilderen in de Drieklank" heeft tevens rond dit concert een aantal schilderijen met als thema "Muziek in mij" aan het publiek getoond. Deze groep had 10 weken lang geschilderd rond het thema Muziek in mij



Dit concert werd gesponsord door 
                                                         http://www.avoort.nl/






VAN  
    VEREN  EN  STAARTEN  
                  

was een vrolijk lenteconcert met dieren als onderwerp

in combinatie met een EXPOSITIE van beeldend kunstenaar

Frans van der Ven



Goede Rede, Kerkgracht 60, 1354 AM Almere Haven

zaterdag, 6 juni 2015 om 20 uur

muziek van o.a. Eric Whitacre, Jetse Bremer, Paul Hindemith,

Clement Janequin, Josquin Des Prez en Adriano Banchieri


Schütz Ensemble o.l.v. Margo van Biezen

m.m.v. pianist Ernst Paul Fuchs

Het publiek werd getrakteerd op prachtige muziek uit de 16e tot zelfs de 21e eeuw. Ons thema luidde “Van veren en staarten”. Deze woorden geven weer wat er in dit concert allemaal de revue ging passeren, namelijk: zwanen, hanen, koekoeken, nachtegalen, gewone en bijzondere katten, baskerville en andere honden, een koe, een panter, een kangoeroe, een aal (jakkie!), een bij en zelfs een vuurvliegje!  
Speciale vermelding verdient het feit dat de Almeerse componist Jetse Bremer een serie liederen heeft geschreven met honden in de hoofdrol die wij in dit concert samen met pianist Ernst Paul Fuchs ten gehore zullen brachten. 
Daarnaast speelde prachtige Ernst Paul werken van Debussy en Chopin op de piano.


Het concert werd gesponsord door:

http://www.avoort.nl/


Recensie van Harry Oberendorf

Het Schütz Ensemble nu ook multimediaal
Concert Van veren en staarten, zaterdag 6 juni 2015

Het Schütz Ensemble staat garant voor nauwkeurig zingen: ritmisch precies en goed van intonatie. Dat was vanavond weer goed te horen. Dirigente Margo van Biezen leidde haar koor door een aantrekkelijk programma. Het koor had liederen uitgekozen over het dierenrijk.
Soms klonken zelfs dierengeluiden in de muziek. Ter afwisseling van de zang speelde pianist Ernst Paul Fuchs voor de pauze Clair de Lune van Debussy. Dat is een beeldschoon stuk en Ernst Paul speelde het beeldschoon. Na de pauze voerde hij als intermezzo de prelude in Des opus 28 nr.15 uit van Chopin, ook wel de regendruppelprelude genoemd. Ook dit werk lukte fraai. 

Ik vond het hele programma goed gevonden. De opbouw was weldoordacht. Al bij het vierde lied trakteerde het Schütz het publiek op een absoluut hoogtepunt. Het voerde het hartverscheurend mooie lied van Jacob Arcadelt over een stervende zwaan (Il bianco e dolce cigno) ook werkelijk intens hartverscheurend en mooi uit. Alles klopte: muziek en tekst gingen werkelijk hand in hand. De zangers begrepen wat ze zongen. 
Voor de pauze klonk vooral muziek van renaissance- en vroege barokcomponisten. Na de pauze zong het ensemble werken van veel later tijd. Eerst 'O la biche' en 'Un cygne' van Paul Hindemith. Daarna kwam een lied van Villiers Stanford met een fraaie, ondanks de ijle hoogte spatzuivere, solo van de sopranen. Vervolgens een aansprekend stuk van Frank Bridge over een bij. De hedendaagse muziek was voor de pauze vertegenwoordigd door 6 kostelijke liedjes van de Amerikaan Eric Whitacre (1977) op tekst van Ogden Nash. Er kwam een panter langs en een koe die muzikaal tot grote hoogte steeg. De vuurvlieg werd bezongen, een diertje dat naar het schijnt nogal wat wetenschappelijke consternatie oproept. Daarna werd de kanarie van eentonige en repetitieve zang beschuldigd. Whitacre ving dat heel leuk in noten. Als laatste van deze Animal Crackers kwamen de aal en de kangoeroe. Het begin van het ultrakorte kangoeroeliedje klonk me verdacht veel als 'O Dennenboom' in de oren. Wellicht groeit die ook in Australië. Ernst Paul begeleidde alert aan de piano.

In de titel noemde ik het concert multimediaal. Dat was het zeker. Al voor het zingen begon, klonk vogelzang in de zaal. Tijdens de muziek werden beelden 
geprojecteerd van het dier dat het onderwerp van het gezongen stuk was. Beeldhouwer Frans van de Ven, tevens tenor in het Schütz Ensemble, stelde een aantal van zijn dierplastieken ten toon. Ik vond dat Frans het wezen van de dieren die hij uitbeeldt prachtig weet te treffen. Voorbij vliedende momenten vangt hij in brons. De tentoonstelling en de hele inrichting van het concert was uitermate smaakvol. Dat was het zingen ook. 

Soms zelfs iets te smaakvol. Het stuk 'El Grillo', een geestig niemendalletje, is volgens mij toch meer een kroeglied dat uitgelaten gezongen kan worden. Vanavond leek die kroeg meer op een chique proeflokaal. Daar is natuurlijk niets op tegen, maar ietwat minder ingetogen zou wel mogen. En dan het beroemde stuk 'Le Chant des Oiseaux' van Jannequin. Dat is een heel leuk en geestig stuk waarin Jannequin meesterlijk allerlei vogels en hun zang typeert. Het koor voerde het prima uit, met doodserieuze gezichten! Kom op mensen, jullie deden dit moeilijke werk heel goed, geniet rustig van jullie kunnen. De noten zitten goed, lach eens als de uitvoering zo goed slaagt als vanavond. Jannequin schreef het om zijn toehoorders te amuseren. De zangers mogen het ook leuk vinden. 

Sopraan Annemarie Bleeker schreef een geestige en muzikale vertaling bij deze vogelzang. Ze vertaalde alle liederen die vanavond werden uitgevoerd. Het 
programmaboekje bij het concert spreekt van hertalingen en dat is een betere aanduiding. Ja, het Schütz Ensemble heeft veel talent onder zijn leden. 

Als laatste voerde het koor 5 liederen van Jetse Bremer uit. Ernst Paul Fuchs begeleidde weer voortreffelijk aan de piano. Het ensemble voerde deze werkjes heel 
serieus uit. Bij deze muziek zorgde dat voor een heel passend understatement. De teksten die Bremer koos voor de liederen zijn vaak heel geestig en soms ontroerend. Ze gaan allemaal over honden. Frans van de Ven stelde ook drie fraaie hondensculpturen ten toon. Die leken wel gemaakt voor de liederen van Jetse.

Het Schütz Ensemble geeft in januari weer een concert. Na de bijzonder geslaagde uitvoering van vanavond vind ik dat lang wachten.

 



M E M E N T O   M O R I  

Het Schütz Ensemble en het Almeers Kamerkoor Amuse Vocale gaven een gezamenlijk concert op 22 en 23 november 2014. Het zijn twee heel verschillende kamerkoren, maar daardoor was er wel een spannend en interessant programma ontstaan! Twee muzikanten vulden dit programma perfect aan.
De titel van het concert  Memento Mori  staat voor herdenken en stilstaan bij de dood en de liefde voor het leven. Een toepasselijk en actueel thema in de maand november en in het jaar 2014. 
Rond dit thema lieten Amuse Vocale o.l.v. Marien Abspoel en het Schütz Ensemble o.l.v. Margo van Biezen ieder hun eigen repertoire horen. Een viertal stukken werd samen gezongen. Verder werkten Gert Jan Velders (orgel en harmonium) en Cyrille van Poucke (trompet) mee aan het concert en speelden zelf ook een aantal toepasselijke werken.
Het programma was al met al heel gevarieerd!  De muziek was van J.M. Bach, Brahms, Schütz en Schein;  Górecki  en Tormis; Rheinberger, Fauré, Palestrina en Sullivan; Händel en Telemann. 



                                        Foto eigendom van Gert Jan Velders




Dit concert werd mede mogelijk gemaakt door:

VSBfonds, Gemeente Almere, Van der Avoort Makelaardij en Centrum Amateurkunst Flevoland  

http://www.centrumamateurkunstflevoland.nl/       www.vsbfonds.nl               

Klik voor informatie over deze bedrijven en instellingen op de logo's. 





PASCHA NOSTRUM  -  muziek tussen Pasen en Hemelvaart

Het Schütz Ensemble voerde prachtige vier- en vijfstemmige a capella werken van Heinrich Schütz, Orlando di Lasso, Hans Leo Hassler, Peter Philips, William Byrd en Felix Mendelssohn uit
, evenals twee dubbelkorige motetten van Charles Villiers Stanford en Joseph Gabriel Rheinberger. 

De feestelijke paasmuziek in dit concert was gebaseerd op teksten die al vele eeuwen onderdeel uitmaken van de rooms-katholieke mis op eerste Paasdag, zoals bijvoorbeeld de tekst van de zogenaamde paassequens uit de 11e eeuw na Christus in Rheinbergers Osterhymne.

Het Hemelvaartsfeest (Jezus Christus is opgevaren naar God), dat altijd precies 40 dagen na Pasen plaatsvindt, is onderdeel van de paascyclus die weer 10 dagen later eindigt met Pinksteren. En ook voor Hemelvaart is er door de eeuwen heen blijmoedige muziek geschreven met extra veel vreugdevolle Halleluja-klanken.

Organist Richard Vos uit Huizen speelde in dit concert op het Verschueren-orgel werken van Jean Francois Dandrieu, Dietrich Buxtehude en Johann Sebastian Bach. Dirigent was Margo van Biezen.

zaterdag, 17 mei 2014
20 uur

Goede Rede
Kerkgracht 50
1354 AM Almere-Haven 


Het concert werd gesponsord door:

http://www.avoort.nl/





Flevolands Korenfestival 2014

Het Schütz Ensemble nam met succes deel aan dit festival dat op 9 februari plaatsvond in de Schouwburg van Almere. Het koor behaalde 216 punten en daarmee de derde plaats in deze competitie tussen 28 deelnemende (volwassenen-)koren, goed voor een coachingsticket. Het was vooral heel erg leuk om mee te doen.

Foto: Sybille Krumpl
Foto: Sybille Krumpl





R O R A T E   C O E L I


Kerstconcert van het Schütz Ensemble op zondag 22 december 2013 om 15 uur in de Goede Rede, Almere Haven


Op het programma van dit a capella concert stonden naast het Ecce virgo en een Magnificat van de Nederlander Jan Pieterszoon Sweelinck ook een 8-delig Magnificat van Gottfried August Homilius, een Duitse barokcomponist en leerling van Bach, wiens werk de laatste jaren steeds meer onder de aandacht komt. Verder bracht het koor de bij de oosterburen zeer geliefde liederen Übers Gebirg Maria geht en Zacharias war ganz verstummt van Johann Eccard ten gehore. 
Het motet O Heiland reiß die Himmel auf van Johannes Brahms, drie Adventsmotetten van de Liechtensteinse componist Josef Gabriel Rheinberger en Hugo Distlers kerstmotet Singet frisch und wohlgemut vormden een mooi contrast met het voorgaande en tevens een uitdaging voor het koor. 

De titel van het concert verwijst naar de 4e zondag van de Advent die de naam Rorate draagt. "Rorate coeli desuper... Dauwt, hemelen, van boven gij wolken, beregene de rechtvaardigen: Opdat de aarde zich zal openen en de Heiland er uit zal ontspruiten" (Jesaja 45,8). Deze tekst kwam in dit concert tweemaal voor: in het Latijn, op muziek gezet door Rheinberger, en in het Duits door Brahms. 

Ingrid Cornelisse verzorde op de harp drie intermezzi: een Suite voor luit van Bach, Morgenstimmung van Edvard Grieg en van Marius Flothuis Pour le Tombeau d'Orphee.







Harry Oberendorf over dit concert: 

"Een concert van het Schütz Ensemble Almere staat vrijwel altijd garant voor bijzondere muziek. Mijn verwachtingen waren dan ook hoog gespannen bij het concert Rorate coeli zondagmiddag. Ik ben niet teleurgesteld. Het Schütz Ensemble bracht een programma dat geënt was op de 4de adventszondag, de dag van de uitvoering. Het concert begon al meteen bijzonder. Het koor kwam de zaal binnen onder het zingen van een canon van de Engelse componist Philip Hayes: Ubi sunt gaudia (waar is vreugde?) Vreugde bereidde het koor zijn toehoorders zeer zeker. Dat begon al met het Magnificat van Jan Pieterszoon Sweelinck. Het valt me de laatste tijd op bij de concerten van het Schütz ensemble dat het koor veel vrijer zingt dan vroeger. Gebleven is de precieze en geconcentreerde manier van uitvoeren, altijd al een sterk punt van het Schütz. Maar dirigente Margo van Biezen heeft de totaalklank expressiever gemaakt in mijn oren, veel glanzender. Sweelincks Magnificat rees op als een kathedraal van klank. Heel mooi. Na het Magnificat volgde nog een fraai gezongen stuk van Sweelinck, Ecce Virgo. Daarna volgde een ware ontdekkingstocht door muziek van Johannes Eccard en Gottfried Homilius. Ik zie nu al uit naar een hername van deze stukken op een volgend concert van het koor. Het Schütz Ensemble had harpiste Ingrid Cornelissen uitgenodigd voor een drietal instrumentale intermezzi. Dat werkte goed. De zangers konden zo na een aantal inspannende stukken even uitrusten. Voor de concentratie van de toehoorders werkte de afwisseling gezongen en instrumentale muziek ook goed. Ingrid speelde in het eerste intermezzo 3 stukken uit de suite voor luit van J.S. Bach, BWV 996, in een bewerking voor harp. Deze stukken vond ik van haar 3 optredens het beste bij de muziek van het koor passen. 

Na de pauze reisde het Ensemble van de barok naar de romantiek met muziek van Johannes Brahms en Josef Rheinberger. Van Brahms werd het motet O Heiland, reiss die Himmel auf gezongen. Margo gaf in dit moeilijke stuk een aantal malen opnieuw de toon aan. Het koor reageerde daar zeer attent op. Ik vond de manier waarop de dirigente bij elk stuk de inzetten aangaf heel interessant. Meestal geven dirigenten alleen het beginakkoord aan. Margo zong vaak een paar eerste frases voor. Ze heeft een heel mooie stem. Het koor nam haar vocale schoonheid over. Heel bijzonder. Na de Brahms volgden 3 motetten van Josef Rheinberger voor de katholieke eredienst van de 4de adventszondag. Deze muziek is van een andere orde dan die van het genie Brahms. Goed gecomponeerd, dat zeker en van een eenvoudige vroomheid. Mooie rustpunten in een kerkuitvoering. Het Schütz Ensemble zong de stukken rustig en zoetvloeiend. Het concert werd afgesloten met het motet Singet frisch und wohlgemut van Hugo Distler uit de dertiger jaren van de vorige eeuw. Wonderbaarlijk hoe een gekwelde ziel als Distler toch zulke fraaie muziek kon schrijven. De troost van de muziek in bange tijden? Het Schütz Ensemble zong het stuk prachtig. Het concert werd afgesloten met het zingen van de openingscanon Ubi sunt gaudia. Het koor hielp het publiek de canon 4- stemmig in te zetten en 4- stemmig te beëindigen. Een opgewekt besluit van een geslaagd concert."




********



LENTE LIEFDE LUST en LACH
 
een gevarieerd a capella concert o.l.v. Margo van Biezen met medewerking van Mariël van den Bos, fluit

 

Op 27 april 2013 gaf het Schütz Ensemble een Lenteconcert in Kunstencentrum De Kunstlinie in Almere.

Op het programma stonden enkele Italiaanse madrigalen: spannende jeugdwerken van de naamgever van ons ensemble Heinrich Schütz (1585 – 1672). Deze madrigalen heeft Schütz gecomponeerd als afsluiting van zijn studie bij de beroemde Giovanni Gabrieli in Venetië. Daarnaast klonken er madrigalen van Claudio Monteverdi, eveneens een groot voorbeeld voor Schütz.

Vervolgens verplaatste de focus zich naar Groot-Brittannië en hoorde ons publiek Engelse liefdesliederen uit de 16e en 17e eeuw van componisten als Thomas Morley, Thomas Weelkes en anderen. Het leek ons spannend om deze liederen te combineren met muziek uit de tijd van de Britse romantiek van bijvoorbeeld
Edward Elgar, Hubert Parry, Ralph Vaughan Williams.

Zo stamt de tekst van The Willow Song van Vaughan Williams weliswaar uit Shakespeare’s Othello, dus uit de vroege 17e eeuw, maar is de muziek anders van structuur en klank. En als u goed luisterde, viel u misschien op dat de manier van zingen bij de romantische liederen ook anders was dan bij de vocale muziek uit renaissance en vroeg barok.

Fluitste Mariël van den Bos maakte dit mooie concert compleet met werken van Bach, Telemann en Debussy.

 

 ********

JUBELT EN ZINGT ! - 30 jaar Schütz Ensemble

Het Schütz Ensemble gaf op 23 december 2012 een feestelijk lustrumconcert. Op het programma stonden dubbelkorige werken van Schütz, het motet "Sei Lob und Preis mit Ehren" van J.S. Bach en enkele werken van Sweelinck en Monteverdi. Daarnaast bracht het ensemble de fraaie cantate "Das neugeborne Kindelein" van Dietrich Buxtehude en een Magnificat van Charpentier ten gehore, beiden begeleid door strijkers en kistorgel. 
Het hoogtepunt van het concert vormde de première van een nieuwe compositie "Singt, singt dem Herrn neue Lieder" van de hand van de jonge componist MaNOj Kamps, die speciaal voor deze gelegenheid in opdracht was gegeven.
Margo van Biezen (mezzosopraan), Hugo van Veen (kistorgel),
Thijs Gerretsen, Frank Bons en Yvo de Mul (viool), Els Kiesewetter (viola da gamba).

Het concert stond onder leiding van Margo van Biezen.



Dit concert werd gesponsord door Unet bv en het Prins Bernhard Cultuurfonds.

                            


 

ą
Eva-Maria Kintzel,
2 okt. 2016 11:13
Comments